luni, 18 februarie 2008

Be free, be wild

Şocam zilele astea pe cineva prin proclamarea libertăţii mele. Acum revin şi îmi fac autocritica: sunt liberă atât cât îmi permit propriile mele limite (aşadar are şi divinitatea un rol important), dar nu accept îngrădiri din partea nimănui, indiferent de persoană şi context. Îmi place să cred că "liberul arbitru" nu e doar un concept filosofic şi ţin să îmi asum responsabilitatea alegerilor mele.
Prin urmare, dacă lucrez într-un domeniu, dacă am această relaţie, dacă posed atâţia bani, dacă reacţionez într-un anumit fel etc. sunt conştientă că am "vina" mea, şi oricând am cel puţin impresia că sunt liberă să schimb situaţia, doar că eu aleg să trăiesc aşa. Indiferent de riscuri, decizia îmi aparţine, fără a putea să arunc responsabilitatea asupra altcuiva.
So, my friends, what do you think about freedom?

3 comentarii:

Anonim spunea...

Chiar sunt de acord cu tine! Daca nu avem liberu arbitru n-am fi oameni. Bineinteles ca libertatea de a alege inseamna responsabilitate: trebuie sa acceptam si riscurile si consecventele. dar si meritele! Numai asa avem posibilitatea de schimba o situatie, de a ne simti oameni si nu papusi, de a trai.

Un lucru mi se parte important vorbind de libertate: sa nu uitam niciodata ca libertatea nostra termina unde incepe libertatea altcuiva. De aceea cred ca libertatea si respect pentru altele persoane sunt doua aspecte care au o legatura puternica intre ele. Asa ca niciunu are dreptul de apune ingradiri libertatii noastre, nici noi de a face asa ceva asupra alcuiva.

Iertati-ma daca sunt multe greseli de gramatica!
Marcella

Anonim spunea...

buna...
draga mea, am si uitat ce inseamna libertate... imi doream sa cred ca sunt o persoana libera si imi placea sa cred ca ceilalti se bucura atunci cand o persoana traieste liber, fara constrangeri, fara remuscari... nu am stat sa ma gandesc ce face ca eu sa ma simt libera... pana cand, in urma cu cateva zile, dragul meu fost iubit mi-a spus "imi pare rau, esti mult prea libertina..." si atunci ma intreb, libertatea pana unde e permisa? o relatie merita sa puna gardulet libertatii unei persoane care cel putin in constiinta este convinsa ca prin libertatea ei nu cauzeaza nici un rau celui din jur!!!

Anonim spunea...

Hi,
Freedom ? ... I don't think so.
We all are in some way limited by the laws. We like to think that we are free, and we are... but only in our universe.
So ... have a nice freedom !