luni, 9 februarie 2009

De singurătate...

"Singuratatea

Despre adevarata singuratate nu vorbim decat in soapta. Nu putem tine conferinte publice despre ea. Dealtfel, ce mai inseamna o singuratate trambitata? Nu voi recunoaste decat in fata mea ca sunt singur. Si uneori prefer sa mi-o ascund si mie.

Singuratatea are la prima vedere o conotatie negativa, dar la fel ca majoritatea conceptiilor, si acesta dispune de o perceptie relativa. Ati observat ca de fiecare data cand sunteti suparati sau ganditori aveti tendinta sa va singularizati experienta si sa va retrageti in voi insiva?

Singuratatea nu e chiar rea. Exista momente in care confruntarea cu propria constiinta duce la rezolvarea problemei initiale. Desigur, ajungem in final sa povestim prin ce am trecut celor apropiati noua… dar pana in punctul acela de destainuire trebuie sa trecem de scutul pe care singuri ni-l ridicam.

Recunoasterea nevoii de singuratate, pe de alta parte, e o problema mai delicata. Socializarea si nevoia de colectiv stau in gena noastra umana si de aceea recunoasterea a ceva care paraseste tiparele prestabilite atrage dupa sine teama de ridicol. Ne e teama sa fim exclusi din randurile majoritatii, dar in acelasi timp ne dorim sa fim unici.

Unicitatea vine din sinceritatea pe care o avem fata de ceilalti, dar in speta, fata de noi insine. Iar in sinceritate se afla si nevoie de singuratate."(Octavian Paler Posted on July 1st, 2008 by Sasha )

7 comentarii:

Anonim spunea...

cioran zice ca: Singurătatea este o operă de convertire la tine însuţi... singuratate este atat de complexa si are atatea definitii...

Bianca spunea...

totul e sa iti asumi (daca nu sa doresti) convertirea, introspectia, singuratatea. ce trece de aceasta acceptare/cautare, ajunge sa doara

Anonim spunea...

singuratatea e buna daca nu ti-e frica de ea. poate fi cel mai bun prieten

Bianca spunea...

perfect deacord cu tine lollitta...si totusi, ca orice lucru in exces, fie el si bun, si singuratatea poate dauna grav sanatatii

Evergreen spunea...

si singuratatea te poate insela... ca ti-e prietena, cand de fapt, nu e :)

Anonim spunea...

Draga Bianca,
imi place cum scrii. De pe blogul lui Alice te-am luat...

Bianca spunea...

multumesc.bine ai venit la mine!
de multe ori, dupa cum probabil ai observat, ii las pe altii sa vorbeasca gandurile mele si imi permit sa-i citez, alteori imi fac si eu de cap cu putine cuvinte